Themadienst Bijbel in Gewone Taal

themadienstbijbelingewonetaal

Op 1 oktober vond de presentatie plaats van de Bijbel in Gewone Taal. En sinds 2 oktober is deze Bijbel overal te koop. Ik heb er hoge verwachtingen van dat deze Bijbel voor heel veel mensen tot zegen zal zijn.

Allereerst voor mensen die de Bijbel nog niet kennen en de ‘gewone’ Bijbelvertaling vaak toch echt te moeilijk vinden (mensen die niet zijn opgegroeid met het christelijk geloof, maar zeker ook de kinderen en jongeren in de kerk). Maar ook doorgewinterde Bijbellezers zullen denk ik heel veel vreugde aan deze Bijbel in Gewone Taal gaan beleven.

In de Plantagekerk in Zwolle vieren we dit op zondag 12 oktober in een themadienst die speciaal gewijd is aan deze ‘nieuwe’ Bijbel. Iedereen is welkom!

slobenwelmersTwee Zwolse gasten leveren een bijdrage aan deze dienst door te vertellen waarom ze blij zijn met de Bijbel in Gewone Taal en er een zelf gekozen gedeelte uit voor te lezen. Het zijn: Arie Slob (fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer) en Ronald Welmers (leider van Youth for Christ Zwolle):

De dienst zal er zo uitzien:

  • Gesproken votum (BGT Psalm 124:8)
  • Gesproken zegengroet (BGT Openbaring 1:4-5)
  • Gezamenlijk gesproken Amen
  • Zingen: Breng ons samen (Sela)
  • Zingen: Het Woord van God (Sela)
  • Gebed
  • Zingen: Mijn Vader dank u wel dat u steeds bij mij bent
  • Lezen: Matteüs 5:1-10 BGT
  • Overdenking over Matteüs 5:3 BGT
  • Zingen: Psalmen voor Nu 16
  • Lezen en persoonlijke toelichting bij gekozen Bijbelgedeelten door Arie Slob (Psalm 72) en Ronald Welmers (Matteüs 14:22-33)
  • Zingen: Still (Hillsong, Opwekking 695)
  • Gebed in gewone taal (vanuit de Psalmen in de BGT)
  • Zingen: Stil mijn ziel (Opwekking 717)
  • Collecte (Tijdens collecte speelt de band Ik zal er zijn van Sela)
  • Zingen: Hoe groot is Uw trouw o Heer (Opwekking 708)
  • Zegen (BGT Numeri 6:22-24)
  • Gezamenlijk gesproken Amen
  • Zingen: Zegenlied (Sela)

Plaats een reactie