Wees wakker! Zondag voor de Vervolgde Kerk in de Plantagekerk

weeswakkerKomende zondagmorgen staan we in de Plantagekerk stil bij de Vervolgde Kerk.

Ik weet niet hoe het voor jou is, maar voor mij staat dat best op afstand. Dat wereldwijd minstens 100 miljoen christenen, broers en zussen in Christus dus, worden vervolgd vanwege hun geloof. Ze ervaren dagelijks angst, dreiging en geweld. Omdat het zo veel en zo ver is krijg ik al snel het gevoel dat ik geen verschil kan maken. Zou ik hierin iets kunnen betekenen?

Juist op die vragen speelt Open Doors in door de campagne die wordt gevoerd om de Zondag voor de Vervolgde Kerk op de kaart te zetten. Want we kunnen wel degelijk iets doen. We kunnen bidden. We kunnen betrokken raken. We kunnen leren van onze vervolgde broers en zussen.

Daarom gaan we komende zondagmorgen in de Plantagekerk de uitdaging aan om betrokken te raken bij de Vervolgde Kerk door hun verhalen te horen, door de Bijbel open te doen, door samen te lezen en te bidden en wakker te worden.

Centraal zullen deze verzen uit de eerste brief van Petrus staan: “Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi. Stel u tegen hem teweer, gesterkt door uw geloof, in het besef dat uw broeders en zusters, waar ook ter wereld, onder hetzelfde leed gebukt gaan.

Voor de kinderen (4 tot 12 jaar) is er een eigen programma met medewerking van Open Doors.

Wees welkom! Word wakker!

Plaats een reactie